Rozwiąż zadanie.
a) Cegła waży kilogram i 1/3 cegły . Ile waży cegła?
b)Karp waży 0,5 kg i 3/4 karpia.Ile waży karp ?
c)Wąż ma długość 8 mm i jedna czwarta węża.Jaką długość ma wąż ?
d) Prędkość z jaką porusza się samochód to 30 km/h i dwie trzecie tej prędkości. Z jaką prędkością porusza się samochód ?

3

Odpowiedzi

2010-03-25T18:03:09+01:00
A) 1kg=100dag
100*1/3=100/3=33 i 1/3
100+33i 1/3=133 i 1/3
Odp:Cegla wazy 133 i 1/3 kg.

b)0,5kg=50dag
50*3/4=150/4=37,5kg
50dag+37,5dag=87,5dag
Odp: Karp wazy 87,5 dag.

c)8*1/4=8/4=2mm
8+2=10mm
Odp: Waz ma dlugosc 10mm.

d)30*2/3=60/3=20km
30+20=50km/h

Odp: Samochod porusza sie z predkoscia 50km/h.
3 2 3
2010-03-25T18:07:32+01:00
A) Cegła waży kilogram i 1/3 cegły . Ile waży cegła?
1kg+0,3kg = 1,3kg
b)Karp waży 0,5 kg i 3/4 karpia.Ile waży karp ?
np. 0,5kg - 100%
x - 75%
x= (0.5 * 75)/100= 0,375kg

ostatecznie: 0,5kg + 0,375kg= 0,875kg
c)Wąż ma długość 8 mm i jedna czwarta węża.Jaką długość ma wąż ?
8mm + (8mm *0,25)= 8+2= 10mm
d) Prędkość z jaką porusza się samochód to 30 km/h i dwie trzecie tej prędkości. Z jaką prędkością porusza się samochód ?
30km/h + 20km/h= 50km/h
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T18:16:38+01:00
A)
x=1 + 1/3x
2/3x=1
x =1,5

b)
x= 1/2 + 3/4x
1/4x =1/2
x=2

c)
x=8 +1/4x
3/4x=8
x=8 * 4/3
x=10 +2/3

d)
x=30 +2/3x
1/3x=30
x=90
7 4 7