Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T17:56:53+01:00
Suma miar wszystkich kątów w trójkącie =180.

Z tresci zadania wiemy ze jest to trójkąt prostokatny czyli posiada kat =90.

x=miara mniejszego kata
2x=miara wiekszego bo jest 2 razy dluzsza

Tworzymy równanie:
x+2x+90=180
3x+90=180
3x=90
x=30

x=30
2x=60

Odp. Miary katow tego trojkata to: 30, 60, 90.

Licze na naaj ;*.
2010-03-25T17:57:27+01:00
180°=90°+a+2a
90°=3a
a=30°

Jeden kąt ma 60°, drugi 90°, a trzeci 30°