Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-29T18:05:14+01:00
Sorki 1 pierwszego nie wiem a co do drugiego to powinnismy sie zaszczepic .
2009-10-29T18:26:53+01:00
Pierwszego nie wiem ale 2 wiem
przede wszystkim należy się zaszczepic,nie pic od kogos,nie zblizac się do kogos kiedy jest chory.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T18:38:40+01:00
1.
Wirusy to organizmy na pograniczu świata istot żywych i martwych.
Np. bakteriofak to wirus który wykorzystuje bakterie aby się NAMNAŻAĆ (bo wirusy są o wiele mniejsze od bakterii i przeto są trudniej wykrywalne przez układ odpornościowy organizmu.Dany gatunek wirusa zawiera tylko jeden rodzaj kwasu nukleinowego (DNA albo RNA), chociaż w trakcie rozwoju wewnątrz komórki dochodzi zwykle do syntezy drugiego rodzaju kwasu.Zagadnienia dotyczące budowy wirusów dotyczą właściwie tylko stadium zdolnego do zakażenia komórki gospodarza. Pojedynczą jednostkę wirusa nazywamy wirionem. Każdy wirion wykazuje obecność określonych elementów, a są nimi kapsyd i kwas nukleinowy:
-kapsyd, czyli płaszcz białkowy, okrywa kwas nukleinowy, zbudowany z białkowych łańcuchów zwanych kapsomerami;
- kwas nukleinowy niesie informację genetyczną niezbędną do replikacji oraz koduje białka strukturalne (kapsomery) i ewentualnie enzymy (np. odwrotną transkryptazę).Wirusy zawierające dsDNA. W tym przypadku wirus po wniknięciu do komórki rozpoczyna najpierw wytworzenie tzw. "wczesnego mRNA" na matrycy DNA pochodzącego z wirionu. Zwykle jednym z genów zawartych w genomie wirusa i odczytywanym poprzez wczesne mRNA jest DNA-zależna polimeraza DNA, która dokonuje powielenia wirusowego DNA. Dopiero z takich powielonych cząsteczek DNA następuje produkcja "późnego mRNA", kodującego kapsomery oraz inne białka uczestniczące w składaniu wirionów.

2.Szczepić się i aktywnie spędzać czas.


2 5 2