W sadzie rosły gruszki na wierzbie. Pewnego dnia porywisty wiatr zerwał 40 % gruszek, które spadły. Po paru dniach ogrodnik zerwał 90% pozostałych owoców, zostawiając na drzewie 12 sztuk. Ile gruszek rosło na wierzbie? Prosz o szybką odp. z obliczeniami.

3

Odpowiedzi

2009-10-29T18:20:35+01:00
12 x 10 = 120
120 : 6 =20
20 x 10 = 200
odp. Na wierzbie rosło 200 gruszek.
2009-10-29T18:25:25+01:00
0,1x = 12/:0,9
x = 120

0,6x = 120/:0,6
x = 200
na wierzbie rosło 200 gruszek
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T18:26:35+01:00
12 : 10% = 120 120 : 60% = 200
Na wierzbie rosło 200 gruszek. (myślę że jest dobrze)
1 5 1