Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T19:29:26+01:00
Rozumiem, że tylko te zaznaczone trzeba zrobić =D


zadanie 46

a)

x - ilość soli

x ----------- 23+x
8 ----------- 100

100x = 8(23+x)
100x = 184+8x
100x-8x = 184
92x = 184 |:92
x = 2

b)

x - ilość soli

5%*21+100%*x = 7%(21+x)
0,05*21+x = 0,07(21+x)
1,05+x = 1,47+0,07x
x-0,07x = 1,47-1,05
0,93x = 0,42 |:0,93
x = 14/31
x ≈ 0,45

c)

x - ilość wody

10%*3+0%x = 6%(3+x)
0,1*3+0 = 0,06(3+x)
0,3 = 0,18+0,06x
0,3-0,18 = 0,06x
0,06x = 0,12 |:0,06
x = 2


zadanie 47

x - ilość wody do odparowania

6%*3-0%*x = 10%(3-x)
0,06*3-0 = 0,1(3-x)
0,18 = 0,3-0,1x
0,18-0,3 = -0,1x
-0,12 = -0,1x |:(-0,1)
x = 1,2


zadanie 48

x - ilość solanki 5%

5%*x+100%(19-x) = 8%*19
0,05x+19-x = 0,08*19
-0,95x+19 = 1,52
-0,95x = -17,48 |:(-0,95)
x = 18,4
2010-03-25T19:37:41+01:00