1. Ciało o masie m= 20kg znajduje się na wysokości h= 20m. Jaką energię ma to ciało? Jak zmieni sie i o ile energia ciała , gdy podniesiemy go na wysokości 2 razy większą?

2. Na ciało o masie m= 2kg działa pionowo w górę siła o wartości F= 25N. Oblicz przyspieszenie ruchu ciała oraz energie potencjalną, kinetyczną i całkowitą po 4s od chwili rozpoczęcia ruchu?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T19:13:49+01:00
1. energia ciała Ep=mgh= 2kg*20m*10m/s2= 400J
zależność liniowa- wzrośnie dwukrotnie (800J)

2. F=m*a
a= F/m

przyspieszenie ruchu= a-g= F/m - g= 25N/2kg - 10m/s2= 2,5m/s2

po 4 sekundach:
h= (przyspieszenie ruchu* t2)/2= (2,5 m/s2 * 16s2) / 2= 20m
Ep=mgh= 2kg * 10m/s2 * 20m= 200J

V= przyspieszenie ruchu* czas= 2,5 m/s2 * 4= 10m/s
Ek= (mV^2) /2= 100J

Ec= Ek+ Ep= 200J+ 100J= 300J

Pamiętaj, że jeśli przyznasz komuśdobre rozwiązanie 20% pkt wraca do ciebie :p

2010-03-25T19:47:37+01:00
1.
Ep=m*g*h
Ep=2kg*10m/s*20m
Ep=400J

20m*2=40m
Ep=2kg*10m/s*40m
Ep=800J

Odp.: Eneria POTENCJALNA tego ciała wynosi 400J. Gdy zwiększymy wysokość dwukrotnie to 800J.

2.
a=F/m
a=25N/2kg
a=12,5m/s