Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-25T18:56:50+01:00
Dramat dzieli się☻ na komedię i tragedię.
Obie cechuje budowa zewnętrzna i wewnętrzna.
ZEWNĘTRZNA:
-didaskalia
-akty
-sceny
-podział na role
-przypisy dla aktorów
WEWNĘTRZNA:
-zawiązanie akcji
-działania zmierzające do rozwiązania akcji
-rozwiązanie akcji
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T18:58:41+01:00
Budowa Komedii:

Komedia - jeden z podstawowych gatunków dramatu, przedstawiający sytuacje i charaktery ludzkie zabawnie wyjaskrawione (niekiedy w wymiarach karykatury lub groteski), odznaczający się dynamiczną i przesyconą komizmem akcją, kończącą się z reguły pomyślnie dla bohaterów. Została zdefiniowana jako dramat odznaczający się w przeciwieńswie do tragedii:
1. fabułą fikcyjną, opartą na intrydze miłosnej, ze szczęśliwym zakończeniem
2. postaciami zwykłych ludzi, ze stanu niższego
3. stylem odwołującym się do mowy potocznej, pozbawionym wzniosłości


Budowa ''Zemsty''

1.Ekspozycja (zagajenie)
- Czesnik snuje plany małżeńskie
2.Zawiązanie akcji;
- zatarg Cześnika z rejentem
3.Rozwój akcji;
- miłość Klary i Wacława i ich potajemne spotkania
- konkury Cześnika
- bójka o mór między sługami Milczka i Raptusiewicza
- Podstolina kandydatka na żonę Wacława
- zemsta Cześnika
4.Punkt kulminacyjny.
- spotkanie Klary z Wacławem
5.Rozwiązanie akcji
- zgoda między sąsiadami

konflikt-napięcie pomiędzy osobami.
intryga-spisek, skryte działanie postaci w celu pokrzyżowania zamiarów, zaskoczenia lub wprowadzenia w błąd innych postaci.

Konflikt w zemście wybuchł pomiędzy Cześnikem, a Rejentem.
Obaj bohaterowie spiskują przeciwko sobie. Knują intrygi.
5 2 5