Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T18:27:25+01:00
Tematyka mitologiczna jest współcześnie wykorzystywana w podręcznikach szkolnych i przedstawieniach teatralnych.
9 3 9
2009-10-29T18:46:23+01:00
Nazwy wszystkich planet Układu Słonecznego z wyjątkiem Ziemi i Urana pochodzą od imion rzymskich bogów. Nazwy te są uniwersalne w niemal całym zachodnim świecie, choć w niektórych nieeuropejskich językach, jak np. chiński, używa się innych. Wyjątkiem jest też Grecja, gdzie funkcjonują imiona bóstw greckich – Hermes (zastępuje Merkurego), Afrodyta (Wenus), Gaja (Ziemia), Ares (Mars), Zeus (Jowisz), Kronos (Saturn), Uranos (Uran), Posejdon (Neptun). Również nazwy większości księżyców planet pochodzą od imion postaci z klasycznej mitologii.

Mamy Olimpiady co 4 lata, ogień, który rozpoczyna igrzyska,
teatr, itp
2 4 2