Odpowiedzi

2009-10-29T18:28:56+01:00
- w scenie nie występuje więcej postaci jak 3
- akcja rozgrywa się w jednym miejscu
- stałość tragizmu sytuacji
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T18:31:54+01:00
1.Po pierwsze pierwsze w dramacie antycznym jak i w „Antygonie” obowiązuje zasada trzech jedności :miejsca, czasu i akcji. Jedność miejsca :wszystko dzieje się przed pałacem królewskim.
2.Po drugie to co łączy „Antygonę” z dramatem antycznym jest konflikt tragiczny .W książce prawo Kreona sprzeczne jest z prawem boskim
3.Kolejnym argumentem niech będzie to, że Antygona jak i dramat antyczny opierają się na micie. Micie rodu Labdakidów ,który wywodzi się Labdaka od króla Teb.
4.Na zakończenie dodam jeszcze, że dramat antyczny miał ściśle określoną budowę. Otwierał go prolog ,zawierający ekspozycje i wstęp do akcji.
4 4 4