Odpowiedzi

2010-03-25T19:07:06+01:00
Wszelkiego rodzaju płyny są niepoliczalne lub np. to co się dzieli na kromki, kostki, pudełka itp. :) przed niepoliczalnymi stawiamy some a przed policzalnymi any. A lot of stosuje się do niepoliczalnych jak i do policzalnych :)
2 4 2
2010-03-25T19:08:11+01:00

by sprawdzić czy rzeczownik jest policzalny dodaj sobie liczbe np.
dwa pieniądze nie są policzalne, dwa ludzie też nie, a dwie książki są...
wyjątek:napoje, woda są nie policzalne.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T19:18:02+01:00
RZECZOWNIKI POLICZALNE (many):
są to takie rzeczowniki, które są w całości, da się je policzyć. Czyli tłumaczysz sobie jakieś słówko na polski.
Następnie sprawdzasz sobie czy da się je policzyć, np:
book (książka)- policzalne: dwie książki
bed (łóżko)- policzalne: dwa łóżka

ogólnie te, które są w całości rzeczy.

RZECZOWNIKI NIEPOLICZALNE (much):
są to takie rzeczowniki, które są w litrach, jednostkach miary i masy, wszystko to co jest sypkie, płynne itd.
nie da się ich policzyć:
robisz to tak samo jak w rzeczownikach policzalnych, ta część z tłumaczeniem, np:
money (pieniądze)- much money (pieniędzy nie da się policzyć- teoretycznie)
milk- much milk
sugar- much sugar

tu masz jeszcze na stronce :)
http://www.ang.pl/rzeczownik.html?tab=3
1 5 1