Bardzo pilne na dziś !
a) oblicz obwód równoległoboku ,którego jeden bok ma długość 3cm ,a drugi bok 2,5 cm dłuższy.

b) z dwóch jednakowych rombów o obwodzie 22cm ułożono równoległobok.Jaki obwód ma ten równoległobok?

c) która figura ma większy obwód- kwadrat o boku 12,3cm
czy prostokąt o wymiarach 11,7cm x13,2cm?

z góry dzięki!!!

3

Odpowiedzi

2009-10-29T18:35:17+01:00
2009-10-29T18:39:49+01:00
1.
a = 3
b = 2.5 + 3 = 5.5
Obw = 2*3 + 2*5.5 = 17

2.
a = 22
b = 2*22 = 44
Obw = 2*22 + 2*44 = 132

3.
Pp = 11.7 * 13.2 = 154.44
Pk = 12.3 * 12.3 = 151.29
Odp. Pole prostokąta jest większe.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T18:41:17+01:00
A).obw=2a+2b

a=3cm
b=3cm+2,5 cm=5,5cm
obw=6+11=17 cm

odp. obwód tego równioległoboku wynosi 17 cm.

b) obw=4a
22=4a /:4
a=5,5cm

6*5,5cm= 33 cm

odp. obw powstałego równoległoboku jest równy 33 cm.

c) obw kwadratu =4a
obw=4*12,3
obw=49,2 cm

obw prostok=2a+2b
obw =2*11,7+2*13,2
obw =23,4+26,4
obw =49,8

odp. większy bedzie obwód protokąta

1 5 1