Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T19:08:19+01:00
E-wiek Ewy
m-wiek Marka
a-wiek Adama

z treści zadania wnioskujemy:
e+3=m
3e=a
(e+5)+(m+5)=a+5 => e+m-a=-5 i tworzymy układ równań z tych danych

e+m-a=-5 ( podstawiamy pod m=e+3)
e+e+3-a=-5
3e=a
2e-a=-8 ( podstawiamy pod a=3e)
2e-3e=-8
-e=-8 => e=8
a=3*8=24
m=8+3=11

Odp. Ewa ma 8 lat, Marek ma 11 lat, a Adam ma 24 lata.
2010-03-25T19:09:29+01:00
Ewa 8lat.
Marek .11lat.
Adam.14
2010-03-25T19:13:51+01:00
X-wiek Ewy
y-wiek Marka
z-wiek Adama

x+3=y
3x=a
(x+5)+(y+5)=z+5 => x+y-z=-5

x+y-z=-5
x+x+3-z=-5
3x=z
2x-z=-8
2x-3x=-8
-x=-8
x=8
z=3*8=24
y=8+3=11

Odp.: Ewa ma 8 lat, Marek ma 11 lat, a Adam ma 24 lata.