Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T19:11:53+01:00
Ciało chełbi jest galaretowate i przejrzyste, ponieważ składa się głównie z wody. Na obwodzie ciała chełbi występują ciałka brzeżne odbierające bodźce ze środowiska, np. światło. Otwór gębowy służy chełbi do spożywania pokarmu, a jednocześnie do wydalania go. Kiedy chełbia nie strawi całego pobranego pokarmu, wydala go tym samym otworem. Jej jad jest niegroźny dla człowieka. Myślę, że pomogłam. Serdecznie pozdrawiam :)
2010-03-25T19:14:43+01:00
Jest to meduza bałtycka. Ma kształt parasola. Posiada liczne czułki zawierające parzydełka,a pomiędzy nimi znajdują się narządy zmysłów na dolnej części ma cztery płaty,które otaczają otwór gębowy. Przechodzą przemianę pokoleń. Bardzo często można spotkać chełbię w spokojnych zatokach, unoszącą się na wodzie.
Czasami bywa jadalna.
1 4 1