Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T19:10:16+01:00
250g*8=2000g=2kg - w tych 8 słoikach jest 2kg dżemu

5kg truskawek - 2.5kg dżemu
xkg truskawek - 2kg dżemu
(na krzyż)
2.5x=5*2
2,5x=10/2,5
x=4kg

Odp.Z 4kg truskawek zrobiono 2.5kg dżemu.

Licze na najlepsze:).
42 3 42
2010-03-25T19:10:21+01:00
Dane:

5kg truskawek = 2,5kg dżemu
8 słoików = 250 gramów/szt.
1kg = 1000 gramów

Rozwiązanie:

8 x 250 = 2000 [gram]
2,5kg = 2500 [gram]
1kg truskawek = 500 [gram]
2000 : 500 = 4[kg]

Odp. Zużyto 4kg truskawek.
41 4 41
2010-03-25T19:10:56+01:00
Na pewną ilość dżemu potrzeba 2 razy więcej truskawek (5:2,5=2).
8*0,25=2 kg dżemu, zatem potrzeba 4kg truskawek.
24 3 24