Odpowiedzi

2010-03-25T19:14:02+01:00
Podstawą porostopadłościanu jest prostokąt o bokach 6cm i 5 cm. Jaką wysokość powinien mieć ten prostopadłościan, aby jego powierzchni całkowitej było równe 280cm2(centymetrów kwadratowych)

pole powierzchni całkowitej prostopadłościanu o podstawie a*b i wysokości H można obliczyć

P=2*(ab+aH+bH)
P=280cm^2
a=6cm
b=5cm

280=2*(6*5+6H+5H) obustronnie dzielę przez 2
140=30+11H obustronnie odejmuję 30
110=11H obustronnie dzielę przez 11
H=10 [cm]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T19:17:43+01:00
P=2*(6cm*5cm)+2(6cm+5cm)*h=2*30cm2+2*11cm*h=60cm2+22cm*h=88cm2*h
h=280cm2:88cm2=3,18cm