Na bardzo nudnym wykładzie połowa studentów drzemała,a jedna trzecia rozwiazuje krzyzówki. Wsród pozostałych sześciu słuchaczy pięc osób czyta ksiazke i tylko jedna studentka pilnie notuje. Ile studentów jest obecnych na tym wykładzie?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T19:16:31+01:00
Dane:
1/2x-drzemie
1/3- krzyżówki
6-czyta i notuje
szukane:
x-? liczba wszystkich studentów
1/2x+1/3x+6=x
1/2x+1/3x-x=-6 /*6
3x+2x-6x=-36
-x-36
x=36
Odp. Na wykładzie jest 36 studentów
Jak potrzebujesz sprawdzenia z warunkami zadania to pisz na prywatna to ci napisze:)
2010-03-25T19:16:38+01:00
X- liczba uczniów obecnych na wykładzie
½x - liczba uczniów drzemiących
⅓x - liczba uczniów rozwiązujacych krzyżówki
5 - czytający książkę
6 - uczniowie słuchający
1- pilnie notujących
½x+⅓x+6+5+1=x
oblicz to równanie to powinno wyjść 36 słuchaczy.