Odpowiedzi

2010-03-25T19:21:23+01:00
H=3cm
b=krótsza podstawa
a=dłuższa podstawa
a=b+5cm

pole=½(a+b)h
18=½(b+b+5)×3/:1,5
2b+5=12
2b=12-5
2b=7
b=7:2
b=3,5cm
a=3,5+5=8,5cm
podstawy mają:8,5 i 3,5cm
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T19:25:24+01:00
P= 18 cm ²
P= (a+b) *h * ½
h= 3 cm

18 cm*2= 36 cm
36 cm:3cm= 12 cm

podstawa a= 8.5 cm
podstawa b= 3.5 cm

sprawdzenie:
P= a+b * h*½
P= 8.5 cm+3.5 cm * 3cm*½
P= 12 cm* 3*½
P= 36 cm * ½= 18 cm²
2 3 2