Odpowiedzi

2009-10-29T18:46:44+01:00
Ponieważ posiadają różne barwniki (np.chlorofil), a jest to uzależnione od ilości światła, która dociera na konkretną głębokość. Im głębiej, tym mniej światła.
2009-10-29T18:53:15+01:00
Glony umieszczone sa na roznych wyskosciach z powodu swiatla te ktore potrzebuja najmniej sa umieszczone najglebiej te ktore srednio potrzebuja swiatla są umieszczone na sredniej wysokosci te ktore potrzebuje najwiecej sa umieszczone jak najblizej brzegu wody
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T19:49:10+01:00
Dzieje się tak dlatego, że glony posiadają różne barwniki. Np. Sałata morska posiada chloroplasty, które muszą mieć dostęp do światła. Glony położone głębiej mogą mieć tego światła mniej. Np. Brunatnice o brunatnym zabarwieniu. Aż w końcu najniżej położone krasnorosty o czerwonej barwie.