W Polmozbycie było razem 66 samochodów osobowych i motocykli.(bez przyczep bocznych) Ile było motocykli a ile samochodów jeśli wszystkie te pojazdy miały razem 219 kół a każdy samochód miał razem 5 kół (cztery plus jedno zapasowe)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T18:52:14+01:00
X - ilość samochodów
y - ilość motocykli

x+ y = 66 / x - 2
5x + 2y = 219 rozwiązujemy układ równań

-2x - 2y = - 132
5x + 2y = 219 dodajemy stronami

3 x = 87
x = 29

w polmozbycie było 29 samochodów i 37 motocykli
1 2 1
2009-10-29T19:00:42+01:00
29 samochodów = 145 opon
37 mototorów = 74 opon