Odpowiedzi

2009-10-29T18:47:34+01:00
Trójpodział władz

Władza:
Sądownicza
Sądy i Trybunały

Władza:
Wykonawcza
Prezydent lub Rząd

Władza:
Ustawodawcza
Parlament
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T18:49:57+01:00
Pisze :

trojpodzial wladzy :
1. wladza ustawodawcza (legislatywa) :
a)partlament : Senat i Sejm
2.władza wykonawcza (egzekutywa) :
a)prezydent
b)rząd (Rada ministrow)
3.władza sądownicza:
a)sądy
b) trybunał (konstytucyjny i stanu)

Ustrój w demokratycznym państwie opiera się na trzech równowazących się i kontrolujących władzach. Wszystkie te władze nie stoją ponad prawem, lecz są mu podporządkowane.Prawo chroni obywatela przed samowolą władz, a spoleczenstwo przed samowolą jednostek.

KONIEC . Mam nadzieje ze sie przyda;]
1 5 1