Odpowiedzi

2010-03-25T19:34:44+01:00
Lot nurkujacy - nagłe skierowanie się w dół w celu ominiecia czegos

szybowanie to normalne latanie, nie wiem jak to napisac, ale ptaku machaja pare razy skrzydlami i po tym szybuja czyli poprostu lecą przed siebie nic nie robiac
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T19:38:11+01:00
Podczas szybowania ptak ma rozpięte skrzydła, by mógł się unosić w powietrzu, lata wtedy w linii prostej.
Natomiast, gdy ptak 'nurkuje' kieruje swój dziób ku dołowi, zaginając skrzydła, by uniknąć większego oporu powietrza (może wyglądać jakby spadał).

_____

Nie jestem pewna, czy akurat o taki lot nurkujący chodziło.
Ten, który tu opisałam jest używany najczęściej wśród np. mew.