W tłusty czwartek piekarz Edek upiekł 2000 pączków. 30% sprzedała cukiernia Bajaderka, a resztę cukiernia Szarlotka. O ile procent więcej pączków sprzedano w Szarlotkce ???


To zadanie z podręcznika ,,Matematyka 1'' str. 94 zad. 45. W odpowiedziach pisze, że o 133%. Ale ja potrzebuje obliczeń ;/ Będę wdzięczna za szybką odpowiedź !!!

3

Odpowiedzi

2009-10-29T18:53:50+01:00
30%*2000= 600
2000-600=1400
1400/600*100%=233,(3)%
odpowiedzi są złe
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T18:54:53+01:00
2000 - 100%
x - 30%

x=2000*30%/100%
x=600

2000-600=1400

600 - 100%
1400 - x

x=1400*100%/600
x=233%

233%-100%=133%
1 5 1
2009-10-29T20:08:07+01:00
2000- 100%
X - 30%

X=2000*30/100
X=600
Cukiernia Bajaderka sprzedała 600 pączków.
2000-600=1400
Cukiernia Szarlotka sprzedała 1400 pączków.

600-100%
1400-X
X=1400*100/600
X-233%

heh mi wyszło ze 233%