ZADANIE 1

PRZYRODA PACHNIE I SMAKUJE

W KUCHNI

Do przyprawienia potraw używa się różnych części roślin. Poniżej podano nazwy przypraw .

Podaj jaką częścią rośliny są podane przyprawy , nazwij te które przedstawione są na zdjęciach.



1. CYNAMON

2. GAŁKA MUSZKATOŁOWA

3. GOŹDZIKI

4. SZAFRAN

5. IMBIR

6. ZIELE ANGIELSKIE

7. GORCZYCA

8. PIEPRZ CZARNY

9. KMINEK

10.Oregano

2

Odpowiedzi

2010-03-25T19:49:54+01:00
Cynamon - wysuszona kora
Gałka muszkatałowa - korzeń
Goździki - wysuczone nierozbite pąki kwiatowe
Szafran -
Imbir - korzeń
Ziele angielskie - owoc
Gorczyca - nasiona
Pieprz czarny - owoc
Kminek - owoc \ nasionka [?]
Oregano - liscie

Yyy.. chyba tak :)
A- imbir
B- kminek
C - cynamon
D-oregano


Te ostatnie to nie jest na 100% ale raczej tak

licze na NAJ :>
E-szafran - chyba ;D
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:46:00+01:00
1-kora
2-nasiona
3-pąki kwiatowe
4-pąki kwiatowe
5-owoc
6-nasiona
7-owoc
8-owoc
9-liść

a-imbir
b-kmin
c-cynamon
d-oregano
e-szafran