W królestwie Krasnolandii 8% mieszkańców ubiera się na żółto, 9% na czerwono, 10% na zielono, 11% na niebiesko a 60% a szaro.Jedyie czteroosobowa rodzina królewska oraz jej pięćdziesięcioosobowa świta może ubierać się wielobarwnie.Jaka jest liczba mieszkańców tego królestwa?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T18:55:58+01:00
X liczba mieszkańców
100%-8%-9%-10%-11%-60%=2%

4+50=54 - 2% z x

54=1/50x
2700=x

jest 2700 mieszkańców
2009-10-29T18:59:38+01:00
W królestwie Krasnolandii 8% mieszkańców ubiera się na żółto, 9% na czerwono, 10% na zielono, 11% na niebiesko a 60% a szaro.Jedyie czteroosobowa rodzina królewska oraz jej pięćdziesięcioosobowa świta może ubierać się wielobarwnie.Jaka jest liczba mieszkańców tego królestwa?

8% + 9% +10% +11% + 60% = 98% - mieszkańcy ubierający się na różne kolory
4 + 50 = 54 - reszta która może ubierać się inaczej i stanowi 100% - 98% = 2%
x - ilość mieszkańców w jedn. kolorach

54 os. - 2%
x os - 98%

x = 98 x 54 /2 = 2646

ilość osób w królestwie 2646 + 54 = 2700


2009-10-29T19:01:33+01:00
8%+9%+10%+11%+60%=98%

x - ilość mieszkańców
2% z x - 54 osób
98% z x - 2646 osób
100% z x - 2700 osób

Odp.: Liczba mieszkańców w tym królestwie wynosi 2700 osób.