Odpowiedzi

2009-10-29T18:57:59+01:00
Matka i córka mają razem 32 lata. Za 14 lat matka będzie 2 razy starsza od córki, Ile lat ma matka, a ile córka?
to trzeba rozwiązać za pomocą dwóch układów niewiadomych

x-matka
y-corka

x+y=32
14+y=14+2x

y=32-x
14+32-x=14+2x

y=32-x
46=14+3x

y=32-x
32=3x
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T19:00:14+01:00
M+c=32
m+14=2(c+14)

m=32-c
32-c+14=2(c+14)
32-c+14=2c+28
3c=18
c=6

córka ma 6 lat

m=32-6=26
matka ma 26 lat

5 3 5