Na podstawie opisów rozpoznaj formacje roślinne: - Dam naj!

a) Trawiasta roślinność tej formacji bujnie rozwija się wiosną i wczesnym latem. Podczas suchego lata przechodzi w stan życia utajonego, by jesienią ponownie wejść w fazę wegetacji. Obok traw występują suchoroślowe krzewinki, kolczaste byliny i liczne geofity (tulipan, narcyz, hiacynt, szafran)

b) Tworzą ją głównie suche trawy o twardych, ostrych liściach. W porze deszczowej osiągają nawet 2metry wysokości. Drzewa występują pojedynczo lub w niewielkich grupach. Są to głównie akacje i baobaby, tracą liście w suchej porze zimowej.

c) Tworzą ją mchy i porosty, a także wierzba polarna, brzoza karłowata oraz zawsze zielona borówka i brusznica. Porasta tereny pokryte wieloletnią zmarzlina, która w ciągu krótkiego lata rozmarza do niewielkich głębokości.

d) Nazywana jest lasem borealnym. Składa się głównie z drzew iglastych (świerk, jodła, sosna, modrzew). Domieszkę w drzewostanie tej farmacji stanowią drzewa zrzucające liście na zimę (brzoza, wierzba, topola). Runo i podszyt są słabo rozwinięte. Dominują w nim wrzosy, borówki,jezyny, paprocie, mchy i porosty.

e) Typowe rośliny tej strefy to: sukulenty, kserofity, efemerofity i halofity. Rośliny tej strefy mogą przechodzić w stan anabiozy, aż do nadejścia sprzyjających warunków życiowych.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:14:18+01:00
A.FORMACJA KRZEWIASTE
b. FORMACJE TRAWIASTE
c. FORMACJA GÓRSKA
d. FORMACJA DRZEWIASTE
e.FORMACJA PUSTYNNE
10 1 10
2010-03-25T20:15:47+01:00
A). stepy (zarośla trawolistne)
b). sawanna
c). tundra
d). tajga
e). las zwrotnikowy
17 3 17
2010-03-25T20:17:04+01:00
A. stepy
b. sawanna
c. tundra
d. tajga
e. las zwrotnikowy
31 2 31