3 litry soku rozlano do prostopadłościennych pojemników o wymiarach 5cm x 5cm x 10cm, wypełniające je do ⅘ wysokości.
a) Jaka jest pojemność jednego pojemnika?
b) Ile napoju nalano do każdego z tych pojemników?
c) Ile było pojemników?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T19:50:05+01:00
A=5cm=0,5dm
b=5cm=0,5dm
h=10cm=1dm

a)
pojemność 1 pojemnika;
v=abh=0,5²×1=0,25dm³=0,25 litra
b)
⅘h=⅘×1dm=⅘dm
do każdego pojemnika nalano:
v=abh=0,5²×⅘=0,2 dm³=0,2 litra
c)
ilość pojemników:
3l=3dm³
3:0,2=15
6 5 6
2010-03-25T19:52:23+01:00
A) 0.25l
b) 0,2l
c) 15
1 1 1
2010-03-25T19:57:35+01:00
3 litry soku rozlano do prostopadłościennych pojemników o wymiarach 5cm x 5cm x 10cm, wypełniające je do ⅘ wysokości.
a) Jaka jest pojemność jednego pojemnika?
5cm*5cm*10cm=250cm³
b) Ile napoju nalano do każdego z tych pojemników?
⅘*250cm³=200cm³
c) Ile było pojemników?
3l=3dm³=3000cm³
3000cm³:200cm³=15
16 4 16