Odpowiedzi

2010-03-25T19:52:37+01:00
X-waga ptaka
y-waga piłeczki

x+0,9=y
2x=y+0,7

x=y-0,9
2(y-0,9)=y+0,7

x=y-0,9
2y-1,8=y+0,7

x=y-0,9
y=2,5

x=1,6
y=2,5

Najmniejszy ptak waży 1,6g.
2010-03-25T19:53:57+01:00
X- piłeczka pingpong
Y- ptok


X-0,9g=Y | +0,9
2y=X+0,7

X=y+0,9
2y=X+0,7

2y=y+0,9+0,7
X=y+0,9

2y=y+1,6| -y
x=y+0,9

y=1,6
x=1,6+ 0,9

y=1,6
x= 2,5

jest to układ równań z dwoma niewiadomymi. wynik w gramach. Pozdrawiam!

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:02:06+01:00
Analiza
x-waga piłeczki pinpongowej
x-0,9g-waga ptaka
rozwiązanie
2*(x-0,9)=x+0,7
2x-1,8=x+0,7
2x-x=0,7+1,8
x=2,5(g)
piłeczka wazy 2,5 , a więc ptak wazy 2,5-0,9=1,6gramy
sprawdzenie
2*2,5-1,8=5-1,8=3,2
2,5+0,7=3,2
odp. Najmniejszy ptak wazy 1,6 gram.



1 5 1