Rozwiąż: (obliczenia i rozwiązanie)

1.Ogon ryby waży 140 dekagramów, głowa waży tyle, ile ogon i pół tułowia, a tułów tyle, ile głowa i ogon. Ile kilogramów waży ryba?
2.Pojemnik napełniony wodą po brzegi waży 3,5 kg, a napełniony do połowy 2 kg. Ile waży pusty pojemnik?

3

Odpowiedzi

2010-03-25T19:54:12+01:00
1.140 + 140 + 280= 280 + 280=460= 4,6kg
2.0.5kg
2010-03-25T19:58:36+01:00
2. 3,5kg.-2kg. to się równa 1,5kg.
Odp. Pusty pojemnik waży 1,5kg.


A odpowiedzi na pierwsze pytanie nie znam.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:20:09+01:00
Zad.1
ogon - 140
głowa - x = 140 + y/2
tułów - y = x +140
x = 140 + (x + 140 )/2
x = 140 + x/2 + 70
x - x/2 = 210
x/2 = 210 | x2
x = 420
głowa = 420
tułów = 420 + 140 = 560
cała ryba - 420 + 560 + 140 = 1120

zad.2
pełny pojemnik - 3,5 kg
połowa - 2 kg
2kg - o.5kg = 1.5 kg
pusty pojemnik - 0.5 kg.

spr.
1.5 x2 += 3 3 +0.5 = 3.5
1 1 1