Zad 1
obwod trojkata rownoramiennego jest rowny 42cm.Ramię trójkąta jest o 3 cm dłuższe od podstawy.Oblicz dłubośc podstawy i ramienia tego trójkąta.
zad 2
Na ogrodzenie prostokątnej działki potrzeba 150m siatki.Jakie wymiary są tej działki jeśli długośc jest 1,5 razy wieksza od szerokości?

Potrzebne na zaraz plis
wybiore naj

3

Odpowiedzi

2010-03-25T19:56:52+01:00
Zad 1
obwod trojkata rownoramiennego jest rowny 42cm.Ramię trójkąta jest o 3 cm dłuższe od podstawy.Oblicz dłubośc podstawy i ramienia tego trójkąta.


x-podstawa
x+3 -ramie
2(x+3) +x=42
2x+6+x=42
3x=42-6
3x=36 /:3
x= 12

podstwa ma 12 cm z ramie 15
sprawdzenie 15+15+12 = 42
1 5 1
2010-03-25T20:01:07+01:00
1
dane
obwód - 42 cm
podstawa- x
ramię- x+3

x+x+3+x+3=42
3x+6=42/-6
3x=36/:3
x=12

podstawa 12 cm
ramię 12 cm+ 3 cm = 15 cm

spr.
15+15+12=42 :))

2
dane
obwód 150m
szerokość x
długość 1,5x

x+1.5x+x+1.5x=150
5x=150/:5
x=30

szerokość 30 m
długość 30*1.5=45m

spr.

30+45+30+45=150m

Najlepsza Odpowiedź!
  • Game
  • Początkujący
2010-03-25T20:05:47+01:00
1.
Dane :
L(obwód)-42cm
x-długość podstawy
x+3-długość ramienia
x+3-długość drugiego ramienia
x+x+3+x+3=42-obwód trójkąta
Rozwiązanie
x+x+3+x+3=42
3x=42-3-3
3x=36 |:3
x=12 -podstawa
12+3=15-ramie
12+3=15-drugie ramie
spr.12+15+15=42

2.
Dane:
150-siatka
x-szerokość
1,5x-długość
2x+2*(razy)1,5x=150
Rozwiązanie:
2x+2*(razy)1,5x=150
2x+3x=150
5x=150 |:5
x=30-szerokość
30*1,5=45-długość
spr. L=2*30+2*45=150
Myślę że obydwa zadania są dobrze. Liczę na naj. :) Pzdr.