Marek wziął na obóz w góry 80 zł. Na napoje wydał 2 razy więcej niż na lody, a o 5 złotych mniej niż na napoje wydał na słodycze. Za 15 zł kupił upominki dla rodziców. wrócił bez pieniędzy ponieważ zgubił 10 zł. Ile pieniędzy Marek wydał na lody.

2

Odpowiedzi

2010-03-25T19:59:25+01:00
Razem: 80zł
lody: x
napoje: 2x
słodycze: 2x-5
upominki: 15
zgubił: 10

x+2x+2x-5+15+10=80
5x-5+15+10=80
5x=60
x=12

Odp.Na lody wydał 12 zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:00:00+01:00
X - lody
2x - napoje
2x-5 - słodycze
15 - upominki
10 = zgubił
80 - wszystkie pieniądze

x+2x+(2x-5)+15+10=80
3x+2x-5+25=80
5x=80-20
5x=60 /:5
x=12

Odp.Marek wydał na lody 12 złoty.
1 5 1