Każdej liczbie naturalnej przpożadkowujemy jej resztę z dzielenia przez 5.
a) Podaj kilka argumentów oraz odpowiadajace im wartosci.
b) Podaj trzy argumenty dla których wartość tej funkcji wynosi 2.
c) Jakimi liczbami sa miejsca zerowe funkcji

Jak Cos to "Matematyka 3" 13/87

2

Odpowiedzi

2009-10-30T08:21:33+01:00
A) x=7 to y=2 x=15 to y=0 x=24 to y=4 b)x=7 x=42 x=57 c)są wielokrotnościami liczby 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-30T08:40:28+01:00
A) x - argument, y = wartość

x = 10
y = 0
(10 / 5 = 2, reszta 0)

x = 12
y = 2
(12 / 5 = 2, reszta 2)

x = 14
y = 4
(14 / 5 = 2, reszta 4)

x = 33
y = 3
(30 / 5 = 6, reszta 3)

x = 101
y = 1
(101 / 5 = 20, reszta 1)

x = 24
y = 4
(24 / 5 = 4, reszta 4)

b)

x= 22
y = 2
(22 / 5 = 4, reszta 2)

x = 102
y = 2
(102 / 5 = 20, reszta 2)

x = 12
y = 2
(12 / 5 = 2, reszta 2)

c)

Miejscami zerowymi tej funkci są liczby podzielne przez 5, gdyż reszta z tego dzielenia wynosi 0.

Pozdro))