Odpowiedzi

2010-03-25T20:13:56+01:00
Homologi roznia sie od siebie grupa -CH2
wiec homologi kwasow i zasad rozni sie od siebie wlasnie ta grupa:
np.:
CH3CH2OH
i CH3CH2CH2OH
i CH3CH2CH2CH2Oh itd...

w kwasach jest to samo tylko ze jest inny rodnik a mianowicie COOH
np:
CH3COOH
i CH3CH2COOH itd...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:15:13+01:00
Szeregiem homologicznym nazywamy szereg tego samego typu związków organicznych (np.: węglowodorów, alkoholi, alkanów/inów/enów etc...), których cząsteczki różnią się między sobą stałą grupą metylenową -CH-.