Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:09:51+01:00
Dane:
wymiary 1 walca
promień=r
wysokość=h
V=pi r2 *h
nowy walec
promień=2r
wysokość=h/3
V= pi 4r2 *h/3
czyli stosunek nowego walca do pierwszego
(pi 4/3 *r2 *h) :( pi * r2 *h)
a więc objętość zwiększy się o 4/3.
1 1 1
2010-03-25T20:13:30+01:00
V=∏r²H
r1=2r
H1=1/3 H
V1=∏(2r)² * 1/3 H
V1=∏4r²* 1/3 H
V1:V= ∏4r² * 1/3H : ∏r²H = 4* 1/3= 4/3
Objętość zwiększy się 4/3 razy.
2 3 2