Odpowiedzi

2009-10-29T19:07:31+01:00
Demokracja to władza ludu W atenach wladza nalezala do wszystkich obywateli cieszacych sie pelnia praw Niestety w tych czasach obywatele nie rzadza.Rzady sprawuja prezydent prezes itp
45 4 45
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T19:13:03+01:00
Demokracja ateńska- to ustrój, w którym wszyscy obywatele mogli uczestniczyć w obradach Zgromadzenia Ludowego i zarządzaniu państwem.

Różnice:

a)Ateny
-Władzę sprawuja królowie
-Ludzie ubożsi nie maja prawa glosu, wraz z kobietami
- Urzędnicy za swoje przewinienia moga ponieść karę śmierci
- Radzie Pięciuset może zasiąść jedynie 600 tysięcy urzedników
- Nie zawsze było tam prawo do wolności

b) Polska
-Władzę sprawuje prezydent
- Urzędnicy za swoje błędy traca poparcie ludu
- Rząd ustala liczbe urzędnikow obradujących np. w sejmie
- Jest tu prawo do wolności

Podobieństwa:
Ateny/Polska
- Ludzie, którzy zadłuzają sie tracą swój dobytek
- panuje tu demokracja (wybieramy urzędnikow za pomoca głosowania)
22 4 22