Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:16:41+01:00
W 1783 francuski arystokrata, markiz Claude François de Jouffriy d'Abbans (1751-1832), zbudował łódź, której wiosła były napędzane maszyną parową. Wynalazca nazwał łódź Pyroscaphe (ognisty statek) i pomyślnie przeprowadził na rzece próby pierwszego parowca. Pierwszy parowiec wypłynął w rejs w 1807 roku. Początkowo parowce były dość niebezpieczne, gdyż często zdarzały się eksplozje niewystarczająco wytrzymałych kotłów
4 2 4
2010-03-25T20:17:39+01:00
Parowiec - to statek lub okręt napędzany tłokową maszyną parową lub turbiną parową. Pierwszy parowiec wypłynął w rejs w 1807 roku. Początkowo parowce były dość niebezpieczne, gdyż często zdarzały się eksplozje niewystarczająco wytrzymałych kotłów. Udoskonalono je w drugiej połowie XIX wieku i wtedy rejsy parowcami stały się regularne.
2 5 2