Odpowiedzi

2010-03-25T20:16:58+01:00
Łatwe no ale za 10pkt to się nie opłaca
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:37:18+01:00
A)2x-0,5(3x-2)=7-x*7/4
2x-1,5x+1=7-7/4x
0,5x+7/4x=7-1
5/10x+7/4x=6
20/40x+70/40x=6
90/40x=6
x=(w przybliżeniu) 2,6
b)
x+x+x=x-1
3x=x-1
3x-x=-1
2x=-1/:2
x=-0,5
c)
-3(z-2)-2>bądz równe z-5-4z
-3z+6-2>bądz równe-4z+z-9
-3z+4>bądź równe-3z-9
-3z+3z>bądź równe-9-4
0>bądź równe-13
d)
3-y<5+y-2y
-y-y+2y<5-3
-2y+2y<2
0<2
e)
5(2x+3) > 2(x-3)+x
10x+15 > 2x-6+X
10x-2x-x > -15-6
7x > -21/:7
x > -3
f)
7y-2(y-4) > bądź równe 6-(2-y)
7y-2y+8 >bądż równe 6-2+y
5y-y >bądź równe -8+6-2
4y >bądź równe -8+4
4y>bądź równe-4/:4
y>bądź równe-1
1 3 1