Odpowiedzi

2010-03-25T20:18:15+01:00
Z osią OX to miejsce zerowe czyli:
0=2x-4
2x=4
x=2
(2,0) z osią OX

z osią OY czyli za x podstawiamy 0
y=0-4
y=-4
(0,-4)
sprawdzenie punktu czy należy:
8=-4-4
8≠-8
punkt nie należy do wykresu
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:20:51+01:00
Wyznacz punkty przecięcia wykresu funkcji y=2x-4 z osiami układu współrzędnych.
z osią OX
y=0
2x-4=0
2x=4
x=2
(2,0)
z osia OY
x=0
y=2*0-4
y=-4
(0,-4)
Czy do wykresu tej funkcji należy punkt P=(-2;8)- odpowiedz uzasadnij
8=2*(-2)-4
8=-8 nie prawda czyli nie nalezy