Zadanka z matmy :)

1.
Jesienią w owczarni było n owiec i 1 baran. Zimą wszystkie owca urodziły jagnięta. 3/5 owiec urodziło po 2 jagnięta, 1/5 owiec urodziła po jednym, a pozostałe - po 3. Ile sztuk liczyło stado wiosną?

2. Bilety normalne w kinie Znicz kosztują 15 zł, a bilety ulgowe 10zł. Na pierwszy seans sprzedano n biletów normalnych i m biletów ulgowych, a na drugi seans dwa razy więcej normalnych i dwa razy mniej ulgowych. Ile pieniędzy wpłynęło do kasy kina za oba seanse?

W odpowiedzi zamieszczajcie rozwiązanie do dwóch zadań, bo inaczej zgłosze ;<.
Z góry dzięki :).

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:18:55+01:00
1.
n owiec + 1 baran
2 x ⅗ x n = 6/5n
1 x ⅕ x n = ⅕n
3 x ⅕ x n = ⅗n

n + 6/5n + ⅕n + ⅗n + 1 = n + 2n + 1 = 3n + 1
Wynik: 3n+1

2.
bilet normlany - 15 zł
bilet ulgowy - 10 zł

I seans
n x 15zł = 15n
m x 10 = 10m
Sprzedane bilety: 15n + 10m

II seans
2n x 15
m/2 x 10
Sprzedane bilety: 2n x 15 + m/2 x 10 = 30n +5 m

Razem: 15n + 10m + 3n + 5m = 45n + 15m
Wynik: 45n + 15m

Proszę :).
1 5 1
2010-03-25T20:20:02+01:00
1.
n owiec + 1 baran
2 x ⅗ x n = 6/5n
1 x ⅕ x n = ⅕n
3 x ⅕ x n = ⅗n

n + 6/5n + ⅕n + ⅗n + 1 = n + 2n + 1 = 3n + 1
Wynik: 3n+1

2.

n- ilość sprzedanych biletów normalnych
m- ilość sprzedanych biletów ulgowych

1 seans
n*15+m*10= 15n+10m

2 seans
2*15n +1/2*10m = 30n+ 5 m

Do kasy wpłynęło 45n+15m zł
1 1 1