1 Pokój ma kształt prostopadłoscianu długosci 4,5m , szerokosci 4 m i wysokosci 2,5 m. ile metrów kwadratowych scian i sufitu trzeba pomalowac przy odnawianiu tego pokoju? ( otworów okiennych i drzwiowych malarz nie odlicza)

2 Na butelce jest napis: pojemcosc 7/10 litra . Ile centymetrów szesciennych zawiera butelka?

3 W aptece rozlano 5 litru tranu do butelek, z których każda zawiera 100cm3 [szesciennych] Do ilu butelek rozlano tran?

4 Wanna w ksztalcie prostopadłoscianu ma wymiary: długosc 2,3 m, szerokosc 50 cm i wysokosc 50 cm. Do wanny wlano do 3/5 wysokoscci. Ile litrow wody wlano do wanny . ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:26:40+01:00
1]
a=4,5m
b=4m
h=2,5m
ściany:
2×4,5×2,5=22,5
2×4×2,5=20
sufit:
4,5×4=18
powierzchnia do malowania:22,5+20+18=60,5m²
2]
7/10 litra =7/10 dm ³
1dm³=1 000cm³
0,7dm³=0,7×1000=700cm³ zawiera butelka
3]
5litrów=5 000cm³
5000:100=50 butelek
4]
a=2,3m=23dm
b=50cm=5dm
h=50cm=5dm

⅗h=⅗×5dm=3dm
ilosć wody:abh=23×5×3=345 dm³ , czyli 345 litrów wody wlano
2010-03-25T20:29:01+01:00
1. P= 2xaxh+2xaxb+2xbxh
P=2x4,5x4+2x4,5x2,5+2x4x2,5
P=78,5 cm 2
2. 100 cm3 = 0,1dm3
0,1 dm3= 0,1 l
0,1 l - jedna butelka
0,5 l - 5 b.
5 l - 50 b.
3.
wlano 34,5 l
2010-03-25T20:30:48+01:00
1. Ściana (1)
P=a*b
P=4,5m*2,5
P=11,25m²

Ściana (2)
p=a*b
p=4m*2,5m
p=10m²

sufit
p=a*b
p=4,5*4
p=18m₂

(11,25*2) + (10*2) + 18= 60,5


2.
0.7l= 0,7 dm³= 0,0007 cm³


3.
5l=5dm³=5000cm₃
5000cm³/100=50 butelek

4.
V=Pp*H
Pp=a*b
H= ⅗*50cm=30cm
V=230cm*50cm*30cm
V=345000cm³=345 l