1. Wyłącz czynnik przed znak pierwiastka

a) √68
b) √500
c) √7,5
d) √8/9
e) ³√54
f) ³√250
g) ³√2,7
h) ³√81/64

2. Włącz czynnik pod znak pierwiastka

a) 5√7
b) 2/3 √27
c) 0,2 √15
d) 3√ 1/18
e) 3 ³√2
f) 0,6 ³√10
g)8 ³√1/256
h) 1/2 ³√16

3. Zapisz w postaci ułamka o mianowniku naturalnym.

a) 1/√7
b) 11/√11
c) 1/5√7
d) 3√5/5√3

Są to wszystkie działania myślę iż 60 punktów to uczciwa cena :D i proszę o całe rozwiązania a nie jak w poprzednim zadaniu z matematyki jakie dodałem tylko wyniki.
Jeśli było by coś niejasne proszę pisać po:
numer GG: 161 45 995
E-Mail: [email protected]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:43:19+01:00
A) √68=√4*7=2√7
b) √500=√100*5=10√5
c) √7,5=⁵√³/10
d) √8/9=√4*2/3*3=2√2/3
e) ³√54=∛27*2=3∛2
f) ³√250=∛125*2=5∛2
g) ³√2,7=3/∛100
h) ³√81/64=3∛3/4

a) 5√7=√5*7=√35
b) 2/3 √27=√2/3*27=√18=3√2
c) 0,2 √15=√0,2*15=√3
d) 3√ 1/18=√3*1/18=√1/6
e) 3 ³√2=∛3*2=∛6
f) 0,6 ³√10=∛0,6*10=∛6
g)8 ³√1/256=∛8*1/256=∛1/32
h) 1/2 ³√16=∛1/2*16=∛8

a) 1/√7=1/√7*√7/√7=1√7/7
b) 11/√11=11/√11*√11/√11=11√11/11=√11
c) 1/5√7=1/5√7*5√7/5√7=5√7/25*7=5√7/175
d) 3√5/5√3=3√5/5√3*5√3/5√3=15√15/25*3=15√15/75
6 4 6
2010-03-25T20:52:55+01:00
1. Wyłącz czynnik przed znak pierwiastka
a) √68=√(4*17)=2√17
b) √500=√(100*5)=10√5
c) √7,5=√(3*2,5)
d) √8/9=√(4*2/9)=2√2/3
e) ³√54=∛(2*27)=3∛2
f) ³√250=∛(125*2)=5∛2
g) ³√2,7=∛(3*3*3)=3
h) ³√81/64=∛(3*3*3*3/4*4*4)=¾∛3

2. Włącz czynnik pod znak pierwiastka

a) 5√7=√175
b) 2/3 √27=√12
c) 0,2 √15=√0,6
d) 3√ 1/18=√½
e) 3 ³√2=∛54
f) 0,6 ³√10=∛2,16
g)8 ³√1/256=∛2
h) 1/2 ³√16=∛2

3. Zapisz w postaci ułamka o mianowniku naturalnym.

a) 1/√7=√7/7
b) 11/√11=11√11/11
c) 1/5√7=√7/35
d) 3√5/5√3= √15/5
3 3 3