Mam zadanie z matmy o następującej treści :
Prawdziwki po ususzeniu tracą ok. 92% swojej masy. Ile kilogramów prawdziwków trzeba zebrać, aby otrzymać 1 kg grzybów suszonych ?
Proszę o pomoc, gdyż ja tego naprawdę nie rozumiem !!!

3

Odpowiedzi

2009-10-29T19:11:46+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T19:11:53+01:00
X - tyle prawdziwków należy zebrać

x - 92% * x = 1 kg
x - 0,92 * x = 1 kg
0,08 * x = 1 kg
x = 100/8 * 1 kg
x = 12,5 kg

Odp. Należy zebrać 12,5 kg prawdziwków.
2009-10-29T19:14:13+01:00
Waga grzybów świeżych - x
utrata wagi 92% z x


x- 92%x=1kg

x-0,92x=1kg
0,08x=1kg / :0,08
x= 12,5kg
aby otrzymać 1 kg suszonych prawdziwków należy zebrać ich 12,5kg.