Zad.1/33 (fizyka z plusem część 2)
Na rysunku pokazano wyniki ważenia pustego cylindra miarowego oraz cylindra napełnionego częściowo cieczą:
(w cylindrze gdzie nie ma nic waga pokazuje 120g i nic w cm3 a tam gdzie jest coś wlane pokazuje 250g a jest coś ok 180cm3)
a)Masa cieczy wynosi..............
b)jej objętość jest równa..............
c)gęstość tej cieczy wynosi ....................


zadanie 2/33
Gęstość powietrza jest równa ok 1,2kg/m3
a)zmierz wymiary swojego pokoju.
Pokój ma wymiary (możecie zmyślić ) ........... .........x......... ............x .......... ...........
b)Objętość pokoju jest równa ........................
c)Powietrze w pokoju ma masę................................

zad.3/33
Łyżeczki ze starych zastaw są czasem zrobione ze srebra a czasem tylko posrebrzane. Gęstość srebrnego wyrobu zależy od zawartości czytsego srebra (min 80%) i powinna wynosić nie mniej niż 9,8g/cm3

(jest rysunek pod jedną łyżeczką jest napisane :masa 69g ,objętość 7cm3 a pod drugą masa 39g , objętość 5cm3)


a)Gęstość lżejszej łyżeczki wynosi ...............
b)gęstość cięższej łyżeczki wynosi ....................
c)która z łyżeczek jest srebrna...................



NA JUTRO !! DLATEGO TYLE PUNKTÓW!!!!!!!!!!
PROSZĘ TYLKO O PEŁNE ODP>!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:48:48+01:00
Hehe mam te ćwiczenia =D zdjęcie w załączniku =]
12 5 12
2010-03-25T21:14:30+01:00
Rozw w załączniku. pozdrawiam
7 4 7
2010-03-25T21:25:59+01:00
Zad.1/33
a)Masa cieczy wynosi 130g
b)jej objętość jest równa 180cm³
c)gęstość tej cieczy wynosi d= m/V, d=130g/180cm³ = 0,72g/cm³


zadanie 2/33
a)Pokój ma wymiary 5m x 5m x 2,5m
b)Objętość pokoju jest równa 62,5m³
c)Powietrze w pokoju ma masę 62,5m³ x 1,2kg/m³=75kg

zad.3/33
a)Gęstość lżejszej łyżeczki wynosi d = m/V, d=39g/5cm³=7,8g/cm³
b)gęstość cięższej łyżeczki wynosi d=69g/7cm³=9,86g/cm³
c)która z łyżeczek jest srebrna cięższa


7 4 7