Kto rozwiąże na jutro daje 50 pkt
Suma dwóch liczb jest równa 70, a różnica 50% pierwszej liczby i ⅓ drugiej liczby jest równa 10. Oblicz te liczby.
prosiła bym po rozpisanie x to to y to to itp ma być 6 punktów analizy. Wiadomości nie na tematy nie będą kasowane czekam do rana (około 6.00)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:32:38+01:00
X+y=70
50%x-⅓y=10

x+y=70
½x-⅓y=10

x=70-y
½(70-y)-⅓y=10

x=70-y
35-½y-⅓y=10

x=70-y
-3/6y - 2/6y = 10 - 35

x=70-y
-5/6y = -25 /* (-6/5)

x=70-y
y=30

x=40
y=30
1 5 1
2010-03-25T20:33:00+01:00
X - pewna liczba
y - pewna liczba

x+y=70
1/2x -1/3 y =10 / *6

x+y=70 / * 2
3x-2y=60

2x+2y=140
3x-2y=60
+________

5x = 200 / :5
x=40


x+y=70
40+y=70
y=30



x=40
y=30
1 4 1
2010-03-25T21:27:56+01:00
I liczba - x
II liczba - y

x+y = 70
50%*x-1/3*y = 10

x = 70-y
0,5(70-y)-1/3y = 10

x = 70-y
35-3/6y-2/6y = 10

x = 70-y
-5/6y = -25 |:(-5/6)

x = 70-y
y = 30

x = 70-30 = 40
1 5 1