Wykonaj działania i oblicz wartości liczbowe wyrażeń.
a) 3(5a+3b)-(10a+10n)=
dla a=-1/5, b=0,2
b) 2-10(2y-x)+2(-y+4x)=
dla x= -1, y= -0,1
c) -2(-3x-y)-3x(1+y)=
dla x=2, y=1/4
d) -(6-3y)-(x-2y)-2(x+y)=
dla = -1, y= -1/3

Ukośniki teski ułamkowe
Plisss pomóżcie ;* ;) na dziś potrzebne

2

Odpowiedzi

2010-03-25T20:45:30+01:00
A)15a+9b-10a+10b=5a+19b=-1+3,8=2,8
b)2-20y+10x-2y+8x=2-22y+18x=2+2,2-18=-13,8
c)6x+2y-3x-3xy=12+1/2-6-1,5=5
d)-6+3y-x+2y-2x+2y=-6+7y-3x=6-2 i 1/3+3=6 i 2/3

Chyba dobrze bo sobie nieźle życie utrudniłem :P
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:55:44+01:00
A) 3(5a+3b)-(10a+10n)= 15a+9b-10a-10n
dla a=-1/5, b=0,2
15a+9b-10a-10n =(15*⅕)+ (9*0,2)-10a-10n=3+1,8-10a-10n
b) 2-10(2y-x)+2(-y+4x)=2-20y+10x-2y+8x=2-22y+18x
dla x= -1, y= -0,1
2-22y+18x=2-(22*-0,1)+(18*-1)=2+2,2-18=-16+2,2
c) -2(-3x-y)-3x(1+y)=6x+2y-3x-3xy=3x+2y-3xy
dla x=2, y=1/4
3x+2y-3xy=(3*2)+(2*¼)-(3*2*¼)=6+½+3/2
d) -(6-3y)-(x-2y)-2(x+y)=-6+3y-x+2y-2x-2y=-6+3y-3x
dla = -1, y= -1/3
-6+3y-3x=-6+(3*⁻⅓)-(3*⁻1)=-6-1-3=-10
11 4 11