Odpowiedzi

2009-10-29T19:18:55+01:00
54 cm kwadratowe
a wzór na pole prostokąta to a razy b
to jakie 2 liczby będą się mnożyły przez siebie aby wynik był 54 cm2?
9 cm i 6 cm
9 x 6 = 54 cm :))
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-29T19:19:34+01:00
A, b - boki drugiego prostokąta

Prostokąty są podobne, więc
a/b = 3 cm / 2 cm
a/b = 3/2
a = 3/2 * b

Pole tego prostokąta wynosi 54 cm²:
a * b = 54 cm²
(3/2 * b) * b= 54 cm²
3/2 * b² = 54 cm²
b² = 54 cm² * 2/3
b² = 36 cm²
b = 6 cm

a = 3/2 * b = 3/2 * 6 cm = 9 cm

Odp. Boki drugiego prostokąta mają długości 6 cm i 9 cm.
2009-10-29T19:21:24+01:00
Odp: Długości boków drugiego prostokąta wynoszą 6 cm i 9 cm.