Zadania są z Matematyki II . Dla klasy 2 gim. z wydawnictwa GWO.

a) Zadanie 24 str 172
Oblicz długość boku kwadratu wpisanego w okrąg o promieniu 6 cm.

b) Zadanie 25 str 172
Długość okręgu wpisanego w sześciokąt foremny jest równa 4π. Oblicz pole tego sześciokąta.

Bardzo Pilne !! Dam naj ;]

2

Odpowiedzi

2010-03-25T20:45:44+01:00
Dokladnie nie wiem.
przekątna kwadratu wpisanego w okrąg o promieniu 6 cm ma przekatną 6cm. Mam nadzieje ze wiesz jak sie liczy dl. boku ;)
mam nadzieje ze troszke pomoglam ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T21:00:28+01:00
A)
r=6cm
d=12cm
d=a√2 / × √2
d√2 =2a
2a =12√2 / ÷ 2
a = 6√2
Odp.Długość boku wynosi 6√2
b)
l= 4Π
l=2Πr
4Π=2Πr / ÷ 2Π
4Π ÷ 2Π = r
2 = r
P = (a²√3) ÷ 4
P = (2²√3) ÷ 4
P = 4√3 ÷ 4
p = √3
P = 6 × √3 = 6√3
Odp. Pole sześciokąta wynosi 6√3