Zeszyt cwiczen od przyrody ZAK kl 6

86. Wymien czynniki utudniajace czlowiekowi zycie na Saharze.

87. Jakie warunkni decyduja o rozmieszczeniu upraw na Sacharze?

88.Wymien rosliny uprawiane w oazach i zwierzeta hodowane na obszarze Sahary.
rosliny
zwierzeta

2

Odpowiedzi

2010-03-25T20:40:29+01:00
86.Brak wody. Brak pożywienia. Można zwariować jak by było się samym.
87.Oczywiście to zależy gdzie jest najwięcej wody .
88.Nie wiem ...
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T20:47:13+01:00
Postaram sie pomóc:
86. a) bardzo mała dostepność wody
b) praktyczny brak możlwiości do uprawiania roli
c) duże amplitudy temperatur (bardzo wysoka w ciągu dnia, niska w nocy)

87. Rośliny wystepują tam gdzie `znajdą` wodę, większość rośliności pustyń znajduje się w oazach. Brak wody uniemożliwia życie roślinom.

88. tą informacje raczej znajdziesz w podręczniku. (:
może np. wielbłądy, osły, muły.. Ale lepiej sie upewnij.
7 3 7