1. a) Ustal, ile jest liczb naturalnych spełniających poniższą nierówność.
3(x+1) - (x+10) ≤ x
b) Znajdź najmniejszą liczbę trzycyfrową spełniającą poniższą nierówność.
3x-33/4 - 7,5 ≥ 0

2. Rozwiąż nierówności :
a) 2/3 (3x-2)+0,4x ≥ 1,2(x-1)+0,5
b) -2(3x-1)+x>(x-2)-5(x+1)

* '' / '' - kreska ułamkowa .

3

Odpowiedzi

2010-03-25T20:53:58+01:00
Rozwiązanie w załączniku :D
31 4 31
2010-03-25T21:00:44+01:00
1. a) Ustal, ile jest liczb naturalnych spełniających poniższą nierówność.
3(x+1) - (x+10) ≤ x
3x+3-x-10 ≤ x
3x-x-x ≤-3+10
x ≤ 7

ps:tylko rozwiazalam, nie wiem jakie ;>
sama mam to zadane.

b) Znajdź najmniejszą liczbę trzycyfrową spełniającą poniższą nierówność.
3x-3/4 - 7,5 ≥ 0
3x ≥ 3/4 + 7,5 +0
3x ≥ 0,75 + 7,5
3x ≥ 8,25 |*100
300x ≥ 825 |:300
x ≥ 2,75


2. Rozwiąż nierówności :
a) 2/3 (3x-2)+0,4x ≥ 1,2(x-1)+0,5
2x- 4/3 + 0,4x ≥ 1,2x - 1,2 + 0,5
2x + 0,4x - 1,2x ≥ 0,75 -1,2 +0,5
1,2x ≥ 0,05 | *100
120x ≥ 5 |:120
x ≥ 5/120
x ≥ 1/24
b) -2(3x-1)+x>(x-2)-5(x+1)
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T21:01:51+01:00
1a)
3(x+1) - (x+10) ≤ x
3x+3 -x - 10 - x≤ 0
x - 7≤ 0
x≤ 7
jest nieskończenie wiele takich liczb

1b)
3x-33/4 - 7,5 ≥ 0
3x - 33/4 - 30/4≥ 0
3x - 63/4≥ 0
3x≥ 63/4
x≥ 63/12
najmniejsza liczba trzycyfrowa spelniajaca ta nierownosc jest liczba 100

2a)
2/3 (3x-2)+0,4x ≥ 1,2(x-1)+0,5
2x - 4/3 + 4/10x ≥ 12/10x - 12/10+5/10
2x +4/10x -12/10x ≥ -12/10 +5/10+ 4/3
12/10x ≥ 19/30
x ≥ 19/36

2b)
-2(3x-1)+x>(x-2)-5(x+1)
-6x + 2 + x> x - 2 -5x - 5
-5x +2> -4x -7
-x>-9
9>x
12 4 12