Odpowiedzi

2010-03-25T21:06:51+01:00
Z 1000 rzeczy 8% to buble, zatem:
8% z 1000 to 80.

Norma to 5%, zatem musimy znaleźć taką liczbę, której 5% to 80.
5% to to samo co 0.05.

0.05x=80 | *100
5x=8000 |/5
x=1600

Mamy wyprodukowane 1000 rzeczy, więc żeby utrzymać się w normie musimy wyprodukować jeszcze 1600-1000 = 600 naprawdę 'cudnych' rzeczy.
133 3 133
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T21:24:41+01:00
8 % z 1000 = 0,08*1000 = 80 <- tyle było bubli
1000-80 = 920 <- tyle było cudnych rzeczy

przez x oznaczymy ilość dodatkowych sztuk

1000+x -< razem cudnych rzeczy

5% (1000+x) = 80
0,05 (1000+x) = 80
50+0,05x =80
0,05x = 80-50
0,05x = 30 / :0,05
x = 600 -< tyle należy wyprodukować dodatkowych cudnych rzeczy

Sprawdzenie:
5% z 1600 = 0,05 * 1600 = 80

Odp: Trzeba wyprodukować dodatkowo 600 sztuk cudnych rzeczy.
220 4 220